Nieuws

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Nieuwsbrief

SOL organiseert een breed scala aan activiteiten die bedrijven in de levensmiddelenindustrie kunnen helpen. Via onze nieuwsbrief houden we je op de hoogte. Ontvang je de nieuwsbrief nog niet, dan kun je je hier aanmelden.

Nieuws

1K9A8933
01 sep: Sociaal innoveren in Noordoost Brabant

Investeren in sociale innovatie, hoe doe je dat? AgriFood Capital, Noordoost Brabant werkt en Stichting Ontwikkelingsfonds Levensmiddelenindustrie (SOL) werken samen in de regio Noordoost Brabant om bedrijven hierin te helpen. Daarom organiseren we op dinsdag 27 september we de ontbijtsessie ‘Starten Met Sociale Innovatie’.

Wat is goed werkgeverschap - gecomprimeerd
01 sep: Wat is goed werkgeverschap | Food in Transitie 2030

Wat betekent goed werkgeverschap binnen FIT2030? En: Welke activiteiten zijn er binnen dit thema beschikbaar voor jou als werkgever?

_C2I1985
30 aug: NL Leert Door Partner: GBT Opleidingen

GBT Opleidingen is één van de opleidingspartners in ons NL Leert Door traject. Hoe de organisatie aan de slag is met de regeling? En: wat de visie van GBT Opleidingen is tegenover leren en ontwikkelen? We bespraken het met directeur Eric Hoff.

wat is eigen regie
17 aug: Wat is eigen regie? | Food in Transitie 2030

Wat betekent eigen regie binnen FIT2030? En: Welke activiteiten zijn er binnen dit thema beschikbaar voor jou als werkgever?

wat is gezond veilig en vitaal werken
03 aug: Wat is gezond, veilig en vitaal werken? | Food in Transitie 2030

Wat betekent gezond, veilig en vitaal werken binnen FIT2030? En: Welke activiteiten zijn er binnen dit thema beschikbaar voor jou als werkgever?

Transitietips van boer Jan Huigen
27 jun: 5 transitie tips van boer & filosoof Jan Huijgen

Hoe geef je ruimte aan transitie? Waar focus je je op? En: met wie en wat houd je rekening? Boer en filosoof Jan Huigen van de Eemlandhoeve geeft je een aantal goede tips.

Rondleiding Jan
13 jun: Hoofd- en hartingrediënten | Food in Transitie 2030

Mensen zijn zich steeds bewuster van wat ze consumeren. Dat wat ze consumeren is een verlengde van hetgeen wat zij belangrijk vinden: dat wat in lijn ligt met hun normen en waarden. Consumeren is een extensie van wie ze zijn en wat ze belangrijk vinden. Daarom stellen ze zichzelf steeds vaker de ‘lastige’ vragen over herkomst, waarde en productie: transparantie en duidelijkheid helpt hen om de antwoorden te vinden en keuzes te maken. Maar hoe speel je daarop in als organisatie?

cover smart food manufacturing special
08 jun: Smart Food Manufacturing Special

In deze Smart Food Manufacturing Special benadrukt SOL-Directeur Arry Verhage de essentiële rol van onderwijs in de transitie van onze sector en geeft hij een aantal praktijkvoorbeelden van bestaande initiatieven.